Kodu Game Lab ile İmtihan

kodu-game-logo.jpgBu aralar Kodu Game Lab a merak saldığım doğrudur.Eğitsel oyunlarla kafayı bozdum iyiden iyiye.Öğretmen olduğumda öğrencilerimi hem eğlendirmek hem öğretmek istiyorum ve bunu eğitsel oyunla sağlayacağımı düşünüyorum.Ne kadar doğru bilmiyorum henüz bu işlerde acemi sayılırım.”Ben olsam ne isterdim.?” sorusuna cevabım bir nevi.Teknoloji bu kadar gelişirken ,özellikle eğitimde, bende kullanmak isterim.Üstelik öğretim yılım boyunca bir çok program ,yaklaşım,tasarım ilkeleri ve pedagojik bilgim varken.Çok bildiğimi söyleyemem tabi 🙂 kendimi geliştirmek adına çalışıyorum.

Kodu Game Lab ‘a gelecek olursak.3 boyutlu Microsoft tarafından geliştirilmiş bir oyun motoru.Çocukların programlamayı sevmesi için ve kendilerini geliştirmeleri için iyi bir yazılım.Öyle satırlarca kod yazayım derdi de yok.Görsel programlama dili ama çok basit bir yapısı var.Tam da çocukların istedikleri gibi oyun yapıp ,eğlenmelerini hem de programlama ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlıyor.Ben ilk aşamada  bir labirent oyunu yaptım çok çok basitti tabi ki.Bilgisayar donanımı üzerine eğitsel bir oyundu.Karakter karşısına çıkan doğru ifadeleri yediğinde puan kazanıp yanlışı yediğinde ise puan kaybediyordu ve belli bir puana ulaştığında seviyeyi bitirmiş labirentin sonuna gelmiş oluyordu.Böyle programların en güzel özelliklerinden bir kaçı da öğrencilere nasıl olacağını öğretirken bir yandan da onların hayallerindeki oyunu oluşturmalarına izin vermiş oluyorsun ve dolayısıyla  sonuç üreten çocuklar ! 🙂

Avantajları:

  • Ücretsiz
  • Türkçe dil desteği
  • Renkli ve basit arayüz
  • Oyun yapmak için herhangi bir programlama dili bilmek zorunda değilsiniz

Oyunumdan bir kaç kare

Acemiliğimi göz önünde bulundurun lütfen 🙂collage.jpg

 

Yorum bırakın